کشیدن دندان در ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

هنگامی که فرد به سن بزرگسالی برسد، وضعیت دهان و فک وی به ثبات رسیده و دیگر رشد نخواهد کرد. با وجودی که کشیدن دندان‌ها برای درمان ارتودنسی دندان در موارد نادر برای کودکان انجام می‌شود، انجام این کار برای بزرگسالانی که به کشیدن دو یا حتی چهار دندان خود برای درمان ارتودنسی نیاز دارند، مسئله‌ای غیر عادی و نادر نیست. به این ترتیب متخصص ارتودنسی در صورت نیاز بیمار را به مطب دندان پزشک برای کشیدن دندان‌های لازم معرفی خواهد کرد.

کدام دندان‌ها در طول درمان ارتودنسی کشیده می‌شوند؟

دندان پزشک معمولاً برای کشیدن دندان در ارتودنسی(ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک)، از دندان‌های عقل شروع کرده و در ادامه دندان‌های آسیابی انتهای دهان در صورت نیاز کشیده می‌شوند. به خاطر اینکه در این شرایط لازم است دندان‌ها در حالت متقارن قرار داشته باشند، لازم است دندان پزشک هر دوی دندان‌های عقل بالا یا پایین را با توجه به اینکه کدام فک (بالا یا پایین) دچار مشکل ازدحام دندان‌ها است، بکشد.

مراقبت‌های پس از درمان

احساس بیمار پس از کشیدن دندان‌ها به موقعیت و تعداد دندان‌های کشیده شده و نیز عکس العمل خود شخص نسبت به درد و آسیب دیدگی بستگی دارد. در اکثر مواقع دندان‌های عقل بیمار کشیده می‌شوند و این شرایط باعث ایجاد بیشترین ناراحتی برای فرد بیمار پس از کشیدن دندان‌ها خواهد شد. در مقایسه با دندان‌های عقل، کشیدن دندان‌های آسیاب انتهای دهان به نسبت بدون درد می‌باشد. در این زمان لازم است بیمار از مصرف آسپیرین، تیلنول، آدویل، یا سایر داروهای مسکن درد قبل از دندان کشیدن خودداری کند. در واقع تمام این داروها می‌توانند خون شما را رقیق کرده و در فرآیند ریکاوری تاخیر ایجاد کنند.

عوارض درمان

یکی از رایج ترین عوارض جانبی کشیدن دندان‌ها ایجاد حفره خشک در محل حفره دندان است. این شرایط هنگامی ایجاد می‌گردد که لخته خون ایجاد شده در محل کشیدن دندان از استخوان فک خارج شده یا از بین برود. لازم به ذکر است توجه به نکات زیر می‌تواند احتمال ایجاد حفره خشک را در محل کشیدن دندان بطور مشخص کاهش دهد:

  • سیگار نکشیدن
  • نوشیدنی‌های گازدار مصرف نکنید
  • آب دهان خود را بیرون نیندازید
  • از نی برای نوشیدن استفاده نکنید

در هنگام مسواک زدن مراقب باشید





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: